Marketing af musikinstrumenter

Prøv at se der, det er da helt forkert, sagde min søn, Nikolaj på 17 år, da vi forleden dag fulgtes ad inde i byen og var standset op foran udstillingsvinduet til byens store musikforretning. Jeg skal ærligt tilstå, at jeg ikke kunne se, hvad det var, der var helt forkert, men det forklarede Nikolaj mig med stor tålmodighed.

Han pegede og sagde så: Se den der elektriske og ganske billige guitar, den sender da i hvert fald signaler om hård rockmusik beregnet til sådan nogle på min alder. Men så har de udstillet den sammen med et nærmest antikt klaver med en trækbasun liggende ovenpå. Det er da helt tosset, mente Nikolaj, for de forskellige musikinstrumenter sender jo signaler i hver sin retning.

Nå ja, måtte jeg indrømme, det kunne jeg sådan set godt se, for jeg mindes heller ikke at have set et rockband med klaver eller for den sags skyld en trækbasun. Så jeg nævnte for Nikolaj, at forretningen måske skulle have udstillet den moderne guitar sammen med et forstærkeranlæg, som sådan en elektrisk guitar jo skal sluttes til.

Ja såmænd, mente Nikolaj, men det kunne jo også være et andet musikinstrument, der hører til i samme kategori, altså et eller andet, der normalt bruges af rockbands. Det kunne for eksempel være et trommesæt, for sådan et er der jo normalt altid med i den slags bands.

Jeg kunne godt se, hvad han mente, men normalt tænker jeg ikke så meget over, hvordan udstillingen i sådan et vindue skal arrangeres for at virke naturlig.

Back to Top